-
-
Prima / Pensii / Alte categorii de pensii / Pensii pentru militarii structurilor de forţă / Pensie pentru vechime în muncă
Pensie pentru vechime în muncă
Condiţii de acordare
Prestaţiile beneficiarilor instituţiilor de forţă se stabilesc de către:
a) Direcţia pensii şi prestaţii sociale beneficiarilor instituţiilor de forţă din cadrul aparatului central CNAS, beneficiarilor ale căror identitate şi calitate se încadrează în condiţiile Legii nr.245/2008 cu privire la secretul de stat.
b) Casele teritoriale de asigurări sociale, conform vizei de domiciliu a beneficiarului (în continuare CTAS).
Pentru stabilirea pensiei beneficiarilor ale căror identitate şi calitate se încadrează în condiţiile Legii nr.245/2008 cu privire la secretul de stat prezintă la Direcţia din cadrul AC CNAS actele prevăzute în pct. 5, cu excepţia actelor cu privire la secretul de stat, care sunt expediate prin curieri speciali de către instituţia de forţă din care se eliberează solicitantul.
Acte necesare
Pentru stabilirea pensiei beneficiarilor instituţiilor de forţă solicitantul prezintă la CTAS următoarele acte necesare:
a) buletinul de identitate;
b) ordinul de eliberare din serviciu;
c) calculul vechimii în serviciu, eliberat de organul abilitat, conform formularului aprobat;
d) contractul de îndeplinire a serviciului militar;
e) livretul militar (original şi copie);
f) carnetul de muncă (original şi copie) sau alte documente ce confirmă stagiul de cotizare (extrase din ordine, certificate de salariu, procese-verbale pentru perioada înrudită);
g) diploma de licenţă sau certificatul privind realizarea studiilor postuniversitare de rezidenţiat (original şi copie);
h) diploma de studii superioare la secţia de zi (original şi copie) ;
i) certificatul cu privire la solda bănească, conform formularului aprobat;
j) decizia medicală.
Termen de examinare a cererii - 30 zile.