• vezi mai mult

    Anna Ciobanu - de 23 de ani devotată serviciului public   
    În atenţia plătitorilor de contribuţii la BASS   
  • Prima   /  Mass-media   /  Noutăţi  /  Un serviciu nou de raportare electronică

    Un serviciu nou de raportare electronică

     22.11.2011    13479 Accesări    

    img_4507.jpgCasa Naţională de Asigurări Sociale (CNAS) şi Biroul Naţional de Statistică (BNS) în parteneriat cu Proiectul USAID|BIZTAR, finanţat de Agenţia SUA pentru Dezvoltare Internaţională au lansat un nou serviciu public de raportare electronică. Astfel, cu începere de la  1 ianuarie 2012, agenţii economici vor avea posibilitate să prezinte rapoartele anuale şi trimestriale on-line la CNAS şi BNS. Drept exemplu pentru implementarea noului tip de raportare electronică a servit practica europeană, avînd ca scop optimizarea procesului de prezentare a dărilor de seamă şi ajustarea acestui proces la standardele internaţionale.
    În cadrul conferinţei de presă, reprezentantul proiectului USAID|BIZTAR dna Eugenia Stancu a menţionat că, noul serviciu public de raportare electronică constituie o etapă nouă şi performantă în colaborarea dintre cele două instituţii – CNAS şi BNS, care va asigura un circuit mai sigur de informaţii.
    „Implementarea noilor tehnologii informaţionale are o importanţă majoră în activitatea CNAS”, - a subliniat dna Maria Borta, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări Sociale. Dumneaei a mai remarcat că, în parteneriat cu proiectul USAID|BIZTAR, la CNAS au fost implementate cîteva proiecte informaţionale, care au sporit considerabil calitatea muncii în instituţie. Astfel, a fost elaborată o nouă versiune a site-ului CNAS, pe paginile căruia se plasează o informaţie accesibilă pentru toate categoriile de cetăţeni. De asemenea, a fost implementat serviciul ACCES CPAS, care permite asiguraţilor un acces operativ prin reţeaua Internet la conturile curente de asigurare socială. Tot cu susţinerea proiectului USAID|BIZTAR s-a desfăşurat un sondaj de opinie a agenţilor economici privind optimizarea lucrului cu CNAS, în rezultatul căruia s-a decis implementarea noului serviciu public de raportare electronică. 
    Noul serviciu, care va începe să funcţioneze de la 1 ianuarie 2012, va permite reducerea cheltuielilor financiare şi de timp a contribuabililor la bugetul asigurărilor sociale de stat. „Mai mult ca atît, procesul de prelucrare a informaţiei va decurge mai operativ şi transparent”, - a menţionat dna M. Borta.
    Cei prezenţi la eveniment au fost familiarizaţi cu interfaţa versiunii electronice a raportării, prezentată de dna Clara Sorocean, şef Direcţie generală a evidenţei contribuţiilor CNAS. Pe parcurs, dumneaei a răspuns la un şir de întrebări şi a relatat participanţilor că, pînă la finele anului curent agenţii economici vor beneficia de seminare-instruire privind raportarea electronică.
    Procedura de acces la noul sistem de raportare electronică se va desfăşura în felul următor: mai întîi este necesar ca solicitantul să se înregistreze pe site-ul www.raportare.md iar apoi să solicite la Casa teritorială de asigurări sociale din raza în care activează, un loghin şi  o parolă de acces la sistemul electronic.

     
Arrow Prev

             

             

Arrow Next
reset WAY cursor WAY contrast WAY Marire Font WAY Alb negru WAY Linkuri WAY