• Prima   /  Mass-media   /  Noutăţi  /  Până la sfârşitul lunii martie CNAS va deservi doar cetăţenii care depun cereri pentru stabilirea prestaţiilor sociale

    Până la sfârşitul lunii martie CNAS va deservi doar cetăţenii care depun cereri pentru stabilirea prestaţiilor sociale

     16.03.2020    1455 Accesări    

    Până la sfârşitul lunii martie, curent, CNAS restricţionează parţial accesul persoanelor în incinta subdivizunilor sale teritoriale. În perioada indicată în casele teritoriale de asigurări sociale vor fi deserviţi  doar cetăţenii care depun cereri pentru stabilirea pensiilor şi  prestaţiilor sociale. Termenul indicat de restricţionare poate fi reviziut în funcţie de situaţia epidemiologică din ţară.

    Noul program de activitate este elaborat în temeiul Hotărârii nr.7 din 13.03.2020 a Comisiei naţionale extraordinare de sănătate publică privind constatarea gradului de alertă Cod roşu la nivel naţional referitor la situaţia epidemiologică a infecţiei cu COVID-19, precum şi pentru asigurarea securităţii şi protecţiei sănătăţii angajaţilor şi beneficiarilor CTAS.

    De asemenea, va fi asigurată respectarea Hotărârii nr. 9 din 15 martie 2020 privind evoluţia situaţiei epidemiologice a infecţiei COVID-19 prin care entităţile prestatoare de servicii publice şi private sunt obligate să organizeze şi să asigure un regim fluidizat de acces al persoanelor în locurile de prestare a serviciilor, care nu va admite încălcarea distanţei sociale.

    Pentru aceeaşi perioadă se suspendă audienţa  la Punctul de consultaţii al instituţiei. Astfel, persoanele care au orice  întrebări ce ţin de stabilirea, calcularea sau plata prestaţiilor sociale pot obţine informaţii la  Centrul de Apel al CNAS  la telefonul  022 257 777.

    Suplimentar, CNAS mai comunică că beneficiarii pot adresa întrebări despre asigurarea cu pensii şi prestaţii sociale în baza acordurilor internaţionale de securitate socială la telefoanele 022 257 535, 022 257 554, iar cele despre asigurarea cu pensii şi prestaţii sociale a beneficiarilor instituţiilor de forţă la telefoanele  022 257 792, 022 257 742.

    Centrul de Apel are un program de lucru de luni până vineri, între orele 8.00-17.00. Centrul de Apel poate fi apelat la tarif ordinar de la telefonul fix sau mobil din orice localitate a Republicii Moldova sau din străinătate.

    Casa Naţională de Asigurări Sociale sugerează actualilor şi viitorilor beneficiari ai instituţiei, în deosebi, femeilor gravide şi părinţilor cu copii, în scopul prevenirii infecţiilor virale,  să solicite indemnizaţia unică la naşterea copilului, indemnizaţia lunară pentru creşterea copilului şi indemnizaţia paternală prin e-Cerere.

                   Direcţia comunicare şi mass-media

     

     

     
Arrow Prev

             

             

  

Arrow Next